Gwint – podstawy wiedźmińskiej gry karcianej

Autor
Ekipa Komputronik
Grupa technologicznych zapaleńców, którzy o świecie gamingu wiedzą wszystko. Doradzimy, poradzimy i opiszemy wszystko, co chciałbyś wiedzieć o świecie gier.
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
| autor: Ekipa Komputronik |Przeczytasz w 3 minuty
Zwiększ rozmiar tekstu
  • Gwint to jedna z najdynamiczniej rozwijających się gier karcianych. Swoją popularność zawdzięcza oczywiście przynależności do uniwersum Wiedźmina. Tytuł ten jednak nie raz udowodnił, że zasługuje na miano autonomicznej gry.
  • W tej karciance, jak w każdej innej – dobrze mieć szczęście. Jednak musi być one wspierane intuicją, improwizacją i myśleniem strategicznym. Podczas dwóch/ trzech rund toczy się walka o zwycięstwo. Uczestniczą w niej potężni bohaterowie, zaklęcia, zagadki i sprytne zagrania, które mogą zadecydować o wygranej.

Kto jest odpowiedzialny za Gwinta?

Gwint został stworzony przez CD PROJEKT RED – polskie studio gier komputerowych zależne od CD Projekt (CDP).

Gwint gra karciana

Jednakże społeczność upodobała sobie Pawła Burzę jako ambasadora i informatora do spraw Wiedźmińskiej Gry Karcianej. To właśnie do niego zwracają się z prośbą o odpowiedzi na przeróżne pytania związane z wiedźmińskim uniwersum Gwinta.

Gwint – omówienie zasad

Na planszy podczas rundy stają do walki dwie armie. Wygrywa ten, który podczas rundy zdobędzie większą ilość punktów od przeciwnika, a bitwę – ten, który zdobędzie dwie wygrane (dwie połówki korony).

Rozgrywka opiera się na podstawowym systemie tur. Pole bitwy dzieli się na trzy rzędy: walki w zwarciu, walki dystansowej i oblężenia.

Obie strony rozpoczynają grę, dobierając 10 kart z talii, przy czym, w pierwszej rundzie można wymienić 3 karty, w drugiej – 1, a w trzeciej – również jedną. Gracz rozpoczyna grę z podstawowymi frakcjami, jednakże może złożyć własne talie, segregując je oczywiście na poszczególne frakcje.

Gwint gra karciana

Frakcje

  • Nilfgaard (czarna talia) – potężne imperium na dalekim południu, które urosło w siłę, pochłaniając pobliskie królestwa.
  • Potwory (czerwona talia) – zbiór przerażających bestii oraz najdzikszych kreatur świata Wiedźmina (w tym Dziki Gon).
  • Skellige (fioletowa talia) – dumny i waleczny lud, którym kieruje szacunek dla tradycji.
  • Królestwa Północy (niebieska talia) – zjednoczone w walce o niepodległość – Temeria, Redania i Kaedwen,
  • Scoia’tael (zielona talia) – grupa elfich i krasnoludzkich buntowników walczących z dyskryminacją nieludzi.

Tryby gry

W Gwincie mamy do wyboru kilka trybów rozgrywki:

  • Potyczka – towarzyska partyjka przeciw graczom z całego świata.
  • Rozgrywka rankingowa – partyjka o nagrody oraz miejsce w rankingu Gwinta.
  • Trening – partyjka ze sztuczną inteligencją (botem), w której możesz doskonalić swoje umiejętności i testować nowe, złożone przez ciebie talie.
  • Wyzwania – zadania dla jednego gracza, dzięki którym możesz zdobyć złoto oraz karty dowódców.
  • Arena – wyzwania Pana Lusterko, w których karty nie mają podziału na frakcje.

Gwint gra karciana

Gwint Homecoming

Gwint zaczął od bycia mini-gierką w Wiedźminie 3, teraz jest grą w fazie otwartej bety dla wszystkich.

I już w fazie bety zyskał życie e-sportowe i kampanię fabularną, która okazała się za bardzo rozbudowana. Będzie zatem osobną, samodzielną grą o podtytule The Witcher Tales.

Pierwszą kampanią będzie Thronebreaker, który według informacji powinien wyjść 23 października i ma nieść 30 godzin rozgrywki. Tego samego dnia premierę będzie miała finalna wersja Gwinta na PC’ta. Niestety, konsolowcy (PS4/XBOX ONE) będą musieli czekać do 4 grudnia (#PCMASTERRACE), jednakże gracze konsol dostaną dodatkowe beczki jako rekompensatę za czekanie (#CONSOLEMASTERRACE) ?

Jeżeli zainteresował Was temat Gwinta, odsyłam na polską stronę, na której znajdziecie zawsze świeże informacje i plotki na jego temat: gwint24.pl

Autorem artykułu jest Robert Andrzej Jankowski


Gry na PC w Komputronik.pl


Czytaj Więcej