Jesteś gotowy na studiowanie gamingu? Rusza nowy kierunek Groznawstwo na UAM

Autor
Mateusz Tomczak
Niespotykanie spokojny człowiek. Redaktor od kilku lat zgłębiający branżę technologiczną. Z uwagą śledzi każdą nowinkę wkraczającą na rynek i nie zawsze zgadza się z wizjami producentów. Kibic sportowy, lubi czarny humor, zawsze stawia sobie jasne cele.
Dziękujemy, że przeczytałeś cały artykuł. Jak go oceniasz?
| autor: Mateusz Tomczak |Przeczytasz w 2 minuty
Zwiększ rozmiar tekstu

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu otwiera się na graczy. Brzmi intrygująco? No to od razu dodajmy, że uczelnia przygotowuje się do utworzenia nowego kierunku – groznawstwo.

Spis treści:

  • Groznawstwo na UAM to coś więcej niż łamanie stereotypów
  • Kiedy ruszy Groznawstwo na UAM?
  • Studia o grach. Co można po mich robić?

Zobacz także: Ludologia, czyli nauka o grach – interesujące badania gier z różnych perspektyw

Groznawstwo na UAM to coś więcej niż łamanie stereotypów

Chociaż w ostatnich lata zaczęło się to zmieniać, są jeszcze osoby postrzegające gry stereotypowo i negatywnie.

A przecież branża gier to nie tylko źródło rozrywki, ale też ogromne możliwości i szeroki rynek zatrudnia.

Właśnie to dostrzegli przedstawiciele UAM. Brakuje ekspertów z tej dziedziny i warto zapełnić lukę odpowiednio wykształconymi osobami.

Kiedy ruszy Groznawstwo na UAM?

Groznawstwo powstanie w ramach Instytutu Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych UAM (IFMiSA). Jeśli uda się zrealizować aktualne plany to gamingowe studia zostaną zainaugurowane 1 października 2021 roku.

Program nauczania został już opracowany, ma obejmować takie przedmioty jak

  • Globalna historia gier cyfrowych
  • Podstawy scenariopisarstwa gier
  • Postać w literaturze, filmie i grach
  • Projektowanie fikcji interaktywnej
  • Krytyka i publicystyka gier wideo
  • Kultura e-sportu
  • Marketing w mediach społecznościowych

Przewidywanych jest 6 semestrów i tytuł zawodowy licencjata dla absolwentów.

groznawstwo na UAM

Studia o grach. Co można po mich robić?

Studenci będą zajmować się tutaj głównie grami wideo, co wydaje się oczywiste. Zajęcia nie będą jednak ograniczone wyłącznie do nich, finalnie UAM chciałby przybrać dla tego kierunku formułę centrum naukowego, które byłoby oparte na współpracy z cenionymi badaczami, ekspertami i oczywiście z firmami zajmującymi się produkcją czy promocją gier.

Jaka przyszłość rysowana jest przed absolwentami?

Praca chociażby na rynku publicystyki, przy organizacji wydarzeń (stacjonarnych i online) związanych z grami i szeroko pojęta popkulturą, testera bądź lokalizatora gier czy wreszcie w studiach deweloperskich.

Liczymy na pasjonatów, którzy do nas przyjdą, ale chcemy ich wyposażyć w odpowiednie narzędzia analityczno-interpretacyjne. Zamysł jest taki, by kształcić osoby, które będą o tych grach mówić i pisać, ale chcemy także, by to oni animowali rynek gier wideo, by potrafili wykorzystać je w edukacji, animacji kultury, a nawet w terapii. Możliwości jest bardzo wiele.” – prof. Wojciech Otto, dyrektor Instytutu Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych UAM

Mogą Cię zainteresować:

 

Czytaj Więcej